Modulul 1 – Introducere în organizare comunitară și advocacy
O scurtă introducere despre organizare comunitară și advocacy. Ne uităm la ce înseamnă aceste două abordări, de ce se potrivesc împreună și care sunt diferențele față de alte tipuri de intervenție. Bonus, ne uităm la exemple de campanii și vedem ce poate crește șansele de succes ale unei campanii.
Modulul 2 - Cine sunteți?
Pași în stabilirea identității grupului, cauza grupului, valori, importanța unei identități, diferența între succes punctual și schimbare socială, tipuri de putere în advocacy și organizare comunitară, relația dintre putere și schimbare socială.
Modulul 3 - Comunitatea noastră
Metode de cunoaștere a comunității - door to door, discursul din lift, importanța comunității, strategii în dezvoltarea bazei de susținători a cauzei, implicarea membrilor și distribuția lor în funcție de nivelul de implicare, interviurile unu la unu pentru aflarea motivației membrilor noi și vechi, interesul comun, modelul fulgului de nea și importanța liderilor informali în creșterea grupului.
Modulul 4 - De la probleme la soluții
Cum ajungem de la a avea o mulțime de probleme în comunitate, la a acționa pentru o soluție? Nevoile comunității, prioritizarea și două instrumente: chestionarul și ghidul de interviu pentru întâlnirile 1 la 1.
Modulul 5 - Strategia campaniei de advocacy
Cum construim strategia unei campanii de advocacy? Ce informații colectăm și analizăm? Vorbim despre strategii de colaborare sau confruntare, de strategii “insider” sau “outsider”, despre ținte, aliați sau oponenți, și vedem cum se așează ei pe harta puterii.
Modulul 6 - Comunicare și mobilizare
Comunicarea externă a grupului/organizației: Identificarea audienței, realizarea unui plan de comunicare, construirea unor mesaje eficiente, comunicarea cu presa.
Mobilizarea comunității - despre niveluri de implicare în comunitate și dinamica membrilor.
Modulul 7 - Tactici de advocacy - Partea I
Aici începem discuția despre tactici de advocacy. Începem prin a ne uita la legătura dintre strategia campaniei și diverse tactici pe care le avem la îndemână, apoi trecem printr-un studiu de caz despre înlănțuirea mai multor strategii și tactici. În cele din urmă, trecem în revistă tactici de informare și sensibilizare.
Modulul 8 - Tactici de advocacy - Partea II
Continuăm cu tactici de advocacy. Pe parcursul a trei materiale video descifrăm tactici de comunicare directă cu autoritățile și tactici ceva mai confruntaționale, în care construim și ne folosim de presiune publică.
Modulul 9 - Tactici creative
Ce este creativitatea și când este necesară în advocacy, creativitate versus artă, importanța construirii propriului mesaj prin propriile mijloace, photo voice, teatru forum, creativitate în munca cu grupuri care se confruntă cu diverse vulnerabilități.
Modulul 10 - Legislație utilă
Un subiect aparent plicticos, dar foarte necesar: legislație utilă într-o campanie de advocacy.
Modulul 11 - Elemente de management si planificare într-o campanie de advocacy
Despre planul de campanie și fluctuațiile într-o campanie de advocacy. Organizatorul comunitar și liderul unei comunități.
Modulul 12 - Concluzii, rezumat
Un rezumat scurt al SOCA.