700 euro – pentru organizatiile cu buget mai mare de 100.000 euro
350 euro – pentru organizatiile cu buget mai mic de 100.000 euro

Taxa de înscriere:

*Plata se va face prin transfer bancar, după finalizarea înscrierii și primirea facturii, dar nu mai târziu de 14 martie 2025.

Promisiunea noastră

Anul acesta, Școala de FR începe în 20 martie.

La finalul celor 10 module de fundraising vei avea un plan intern de fundraising, încrederea că îl poți pune în aplicare și o organizație pregătită să strângă fonduri eficient, cu o gândire pe termen lung.

Facem asta de 20 de ani. Știm ce se poate, ce ai de făcut și mai ales că se poate.

Am construit un program de antrenament intensiv care, în câteva luni, îți va oferi cele mai bune metode, mesaje și instrumente ca să poți aduce resursele de care organizația ta are nevoie.

Ne uităm, printr-o analiză personalizată, la nevoile organizației tale și la modul în care strângi fonduri. Împreună, vom construi mesajele care întăresc misiunea organizației tale, vom alege metodele de fundraising care ți se potrivesc și vom construi un plan de realist pe care-l poți pune în practică imediat.

Mi se potrivește?

Ce înseamnă Școala de Fundraising

  • Lecții personalizate

    Fie că ai intrat de curând în fundraising sau că ești într-un moment în care vrei să dezvolți acest proces în organizația ta, Școala de Fundraising îți va răspunde la întrebările pe care le ai despre planificare, metode de fundraising, despre cum construiești mesajele de fundraising, despre cum să intri sau să rămâi în relație cu donatorii tăi și cum să-i păstrezi.

  • Acces direct la comunitatea de practicieni

    Pe parcursul celor zece module, vom vorbi cu specialiști din România despre campanii lor, principiile pe care le urmăresc și modul în care își construiesc procesul de fundraising.

  • Granturi ca să-ți pui planul în aplicare

    Poți primi între 2.500 și 10.000 de euro pentru a porni planul pe care l-ai dezvoltat la Școala de Fundraising. Granturile vor fi oferite celor care au parcurs modulele noastre, în urma unei selecții în care va fi implicat și directorul executiv al organizației tale.

Trainerii Școlii

Mădălina, Dana și Roxana au împreună 60 de ani de practică, training și consultanță în fundraising.

Mădălina este practician și consultant de fundraising cu specializare în fundraising relațional, campanii de endowment și comunicare de fundraising. De la fundraising pentru grupuri de inițiativă până la campanii de un milion de euro, Mădălina a lucrat direct sau a consiliat zeci de organizații din România până în Rusia.

Mădălina Marcu

Trainerii Școlii

Mădălina, Dana și Roxana au împreună 60 de ani de practică, training și consultanță în fundraising.

Dana Pîrțoc este fondatoare ARC, CEO al organizației, practician și consultant de fundraising încă din 2000. Dana înțelege fundraisingul din perspectiva directorului care se implică în proces și se asigură că funcționează, expertiza ei fiind în special în parteneriatele cu companiile, campanii de direct debit, modelare financiară și analiză de performanță.

Dana Pîrțoc

Trainerii Școlii

Mădălina, Dana și Roxana au împreună 60 de ani de practică, training și consultanță în fundraising.

Roxana Sofică este consultant de peste 20 de ani și specialistă în audit de fundraising, campanii de direct mail, planificare de fundraising, donor care (relația cu donatorii). Roxana este la curent cu trendurile și practica internațională, fiind parte din rețele internaționale ale comunității de fundraising.

Roxana Sofică

De unde știu că e un program potrivit pentru organizația mea?

Dacă simți că organizația ta nu face fundraising dintr-unul dintre motivele de mai jos, atunci Școala de Fundraising e pentru tine.

  • Nu găsim om potrivit pentru această poziție.

    Recomandarea noastră este să treacă prin acest program directorul organizației care este oricum motorul succesului în fundraising și o dată planul făcut, omul potrivit va fi mai ușor de găsit.
    Dacă veți alege să recrutați, căutați oameni care cred în cauza organizației și văd soluții, nu doar probleme. Acești oameni pot învăța fundraising în șase luni. De învățat, putem învăța orice cu atitudinea potrivită.

  • Nu avem buget.

    Dacă nu ai bani, nu poți să-ți îndeplinești misiunea. Acesta este un adevăr pe care îl știm cu toții. Fundraisingul ca orice alt proiect al organizației, are nevoie de resurse ca să poată funcționa și crește.
    În timpul programului vei descoperi care este investiția necesară pentru ca organizația să-și eficientizeze costurile, să-și minimizeze riscurile și să aibă cele mai bune rezultate. La final, planurile bine construite și realiste pot fi finanțate parțial sau integral.

  • Nu am timp să cresc fundraiserul. Am nevoie de cineva să-mi ia asta de pe cap.

    Știm și acesta este principalul motiv pentru care, după 20 de ani de consultanță, am construit acest program. Este în regulă, îl învățăm noi, facem plan cu el/ea, îl/o ajutăm să înțeleagă organizația și să-ți stabilească obiectivele de succes. Și cum să discute cu directorul executiv ca nici unul să nu-și piardă vremea sau răbdarea.

  • Nu știm de unde să începem sau cum să creștem.

    Asta e simplu, de asta suntem noi aici. Venim cu cifre, studii de caz, lucru cu cazul vostru concret și experiența trainerilor.

Cum se desfășoară programul

  • Fiecare modul include o sesiune de 2 ore pe zoom care se întâmplă săptămânal. Dacă e marți, e zi de Școală.

  • În afara acestor întâlniri, vei avea acces la sesiuni 1 la 1 la care te poți înscrie în timpul Școlii.

  • Între module vei avea teme și proiecte practice pentru care te întorci în organizație și primești asistență din partea trainerilor și mentorilor din program.

  • Vei avea nevoie de aproximativ 4 ore pe săptămână pe care să le investești în program.

  • Obiectivul final este ca în martie, la finalul celor 10 module să ai un plan de fundraising realist care să poată fi pus în aplicare.

  • Poți aplica cu acest plan pentru granturile de fundraising la finalul programului.

  • Finanțarea poate fi între 2.500 și 10.000 EUR, cheltuieli de orice natură care ajută la punerea în practică a planului.

  • Perioada pentru aplicații la granturi este martie 2025 și banii vor fi transferați către câștigători în aprilie 2025.

Testimoniale

“Până la Școală, munca noastră de strângere de fonduri era oarecum haotică: ne bazam pe ce puteam face într-o anumită situație și apoi mergeam mai departe. Mi-am dat seama că putem mai mult dacă suntem organizați și ne-am făcut curaj să încercăm o metodă nouă pentru noi: campanie de fr online. (Ioana Vârtosu, directoare executivă) Școala Mamei Junior, a decis să testeze, încă din primele luni în Școală prima campanie de fundraising digital. Asta a însemnat lucrul la un nou site, implementarea modului de donații, trimiterea periodică a unui newsletter către baza de date și prima trimitere cu un apel de donație. După câteva luni, organizația avea 800 de donatori și 136.000 ron strânși online. ”

Școala Mamei Jr

“Pentru noi, la Asociația Stea, Școala de Fundrasing a fost o adevărată experiență de empowerment. Dincolo de instrumentele și tehnicile foarte utile pe care le-am învățat, cel mai important lucru a fost să conștientizăm că avem capacitatea de a face fundrasing și a stabili relații de încredere cu oamenii care rezonează cu misiunea noastră. Treptat am câștigat curajul de a pune în practică ceea ce am învățat, iar rezultatele au fost peste așteptări. Prima campanie de direct mail pe care am realizat-o a fost în cadrul Școlii și a însemnat practic și prima încercare de a lucra cu sectorul de afaceri - am semnat contracte cu 24 de firme. De asemenea, am implementat donațiile online, prin care am atras aproape 200 de donatori. Suntem foarte recunoscători pentru experiența Școlii, a contribuit major la creșterea sustenabilității muncii noastre. (Cristina Bala, directoare executivă, Asociația STEA)”

Asociația STEA

“La început am crezut că asumarea rolului de "fundraiser" va fi ceva atât de dificil, încât voi renunța în primele luni. Am început prin a analiza fiecare aspect al organizației ce avea nevoie de îmbunătățiri și pe termen lung, de un mare refresh. Apoi am învățat despre toate metodele de fundraising și cum le pot adapta în funcție de diverse variabile, cum ar fi costul de implementare sau stadiul dezvoltării organizaționale. Am testat, am analizat, am adaptat, am dat greș, apoi iar am testat, analizat și adaptat, până am ajuns la rezultate concrete. ☺ Cred că pe lângă cifre, cum ar fi dezvoltarea celui mai mare fond anual al organizației noastre, cel mai mult am câștigat la două capitole: expertiză și tot ce înseamnă cunoaștere despre fundraising și încredere; ele sunt interconectate, iar ARC a reușit prin Școala de Fundraising să contribuie la ambele! (Emilia Ciurchea, fundraiser, FC Făgăraș) ”

Fundația Comunitară Făgăraș

“Suntem super recunoscătoare că am avut posibilitatea de a începe și duce la bun sfârșit discuțiile cu un sponor mare, mulțumită grantului ARC. Beneficiile parteneriatului nu sunt doar de ordin economic, e și o asociere pe care ne-o doream pentru că ne duce aproape de beneficiarii noștri, iar parteneriatul este abia la început, având în plan să implementăm mecanisme de fundraising colaborativ împreună. Nouă ne-a redat încrederea în sponsori această colaborare și sperăm să fie una de cursă lungă (Andreea Marcu, fundraiser, Sexul vs Barza). Sexul vs Barza a reușit să mobilizeze peste 47.000 de euro de la companii.”

Asociația Sexul vs Barza

“Pentru Asociatia M.A.M.E, Școala de Fundraising a însemnat o campanie de fundraising digital care în primele 3 luni a adus 280 de donatori recurenți. Campania a generat aprox 100.000 ron. “Ne dorim să continuăm campania și să o transformăm într-o campanie constantă de fundraising” (Andreea Constantin, fundraiser M.A.M.E)”

Asociația M.A.M.E.

“Vin la voi cu vesti despre campania noastra de direct mailing, pentru care am primit un grant de 4500 euro din partea ARC. Am trimis 10.000 de scrisori si 4000 de apeluri. Suma totala intrata in contul asociatiei din sponsorizari a fost de 263.907 lei. Aici intra si sponsorii nostri - lista calda, plus alti sponsori noi pe care ii avem din alte surse și spre care ne-am dus în campanie. Va multumesc din inima pentru incredere si pentru tot ce am invatat de la voi! Faceti o treaba excelenta. (Gabriela Radu, președintă, Asociația Familia SMA) Pentru Asociația Familia SMA, o organizație cu o echipă de 3 voluntari super dedicați, aceasta a fost prima campanie de direct mailing. ”

Asociația Familia SMA

Parcursul Școlii de Fundraising

  • Modul 1 PRINCIPII DE FR ȘI STADII DE DEZVOLTARE ORGANIZATIONALĂ

    Ne vom uita la principiile pe care se bazează fundraisingul în organizație și vom discuta despre relația dintre dezvoltarea organizației și nivelul de dezvoltare a atragerii de fonduri.

  • Modul 2 AUDITUL DE FR ȘI COMUNICARE

    Ce este procesul de audit de FR și comunicare, la ce folosește, când îl facem, la ce ne ajută un astfel de proces. Familiarizare cu instrumentele de audit (ghid de interviu, foaie de audit financiar, structura de raport) La finalul modulului veți avea o analiză a activității de FR și comunicare, iar concluziile vă ajută să înțelegeți direcția de dezvoltare a FR în organizație și punctele vulnerabile pe care e important să le rezolvați.

  • Modul 3 POVESTEA ȘI MESAJUL DE FR

    Comunicare de FR vs Comunicare organizațională, structura poveștii de FR, exemple, rol în fundraising, integrare în mesajul de FR. Structura mesajului, elemente mesaj.

  • MODUL 4 CĂLĂTORIA DONATORULUI

    Pașii de construcție a relației cu donatorul, de la momentul în care aude pentru prima dată despre organizația voastră, până la momentul în care își dorește să fie mai mult decât donatorul vostru.

  • Modul 5 MODELARE FINANCIARĂ

    Înțelegerea potențialului unei metode, a costurilor, a efortului pe diverse metode de fundraising din România și evaluarea măsurii în care se potrivesc propriei organizații.

  • Modul 6 FUNDRAISING DE LA MULȚI

    Potențial, efort, indicatori, studii de caz pentru metodele de FR care se bazează pe numere mari de donatori mici - campanii de debit direct, direct mail, campanii sms, peer to peer fr, digital fr.

  • MODUL 7 MAJOR DONORS

    Cum arată procesul de construire a relației cu donatorii mari? Cum pregătești procesul de aplicație pentru granturi de finanțare de la companii?

  • MODUL 8 PLANUL DE FUNDRAISING

    Toate piesele de puzzle dezvoltate până acum în Școala de FR se adună într-un plan de fundraising. Pornim de la un template care să vă ajute și care este un document flexibil și ușor de folosit. Scopul lui este să vă ajute să structurați procesul, să înțelegeți efortul, costurile și potențialul rezultatelor pentru un plan de FR de min 2 ani.

  • MODUL 9 INFRASTRUCTURA DE FR

    Resurse umane in FR, baze de date și sisteme care susțin procesul de FR, management financiar, toată infrastructura care susține procesul de FR și îl face mai eficient.

  • MODUL 10 ETICĂ ÎN ATRAGEREA DE FONDURI

    Vom discuta despre situațiile conflictuale care pot influența deciziile în atragerea de fonduri – tipul de contractare și bonusare a fundrasiserului, identitatea donatorilor, clauze în contractul de sponsorizare, implicarea beneficiarilor în fundraising, etc.

  • ÎNCHEIEREA ȘCOLII DE FR